مـــیـــنــــوت

قلم بافی های شایسته روزخوش

شروع پایتون و لزوم پیشرفت کشور در حوزه برنامه نویسی


در حال حاضر مفهوم با سوادی دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده.در گذشته با سوادی صرفا محدود به داشتن توانایی خواندن و نوشتن بود و سپس به افرادی که دارای مدرک تحصیلی و آکادمیک بودند با سواد می‌گفتند.

اما امروز و در قرن ۲۱ با سواد به افرادی گفته میشود که تسلط به زبان دوم و زبانهای بین المللی مثل انگلیسی را داشته باشند.

تسلط به کامپیوتر و توانایی به کار گیری کامپیوتر را داشته باشند که قسمتی از این مربوط به دانستن پایه برنامه نویسی هست.

گرچه لازم نیست همه در سطح عالی و پیشرفته زبانهای برنامه نویسی را بلد باشند ولی دانستن base یک زبان برای امور محاسباتی،منطقی و نوشتن برنامه های کاربردی ساده لازم و ضروری هست و شمارا از مقام کاربر ساده کامپیوتر خارج میکند.

کمااینکه برنامه نویسی شیرینی و لذت خاص خودش را دارد و ذهن آدم را پرورش می‌دهد و باز میکند.

...

باراک اوباما در سال آخر ریاست جمهوری یادگیری زبان جاوا اسکریپت را آغاز و به همه پیشنهاد کرده بود و در حال حاضر در کشورهای پیشرفته برنامه نویسی از کودکی و در مدارس آموزش داده میشود.

با توجه به همین موارد من در فروردین ماه وارد کلاسهای سی شارپ مجتمع فنی شدم و دوره های مبتدی و متوسط این زبان را یادگرفتم و با آن آشنا شدم.

پس از آن  زبانی بسیار قدرتمند تر و گسترده تر بنام پایتون را یافتم که کمپانی های بزرگ مانند گوگل و ناسا بنای شرکت خود را بر روی آن نهادند و سومین زبان پرکاربرد جهان هست و برای آموزش برنامه‌نویسی به کودکان هم از همین زبان بهره گیری میشود.

کمی راجع به آن تحقیق کردم و فهمیدم زبانی بسیار ساده در عین حال پیشرفته هست و واقعا هم پایتون یا همان اژدهاست ! و همچنین قابلیت اجرا بر روی ویندوز،لینوکس،مک،اندروید،ios،وب و سایر پلتفرم های مشهور را دارد.

بنابراین قصد دارم از امروز کار با این زبان دوست داشتنی را آغاز کنم و به شما هم پیشنهاد میکنم یادگیری آنرا شروع کنید :) 

برای من که پیش از این با الگوریتم و فلوچارت و دستورات پایه ی برنامه نویسی که در تمام زبانها مشترک هست آشنا شدم سویچ به پایتون و ادامه آن زیاد سخت نیست اما شما اگر تجربه ی قبلی در این زمینه ندارید ابتدا میبایست با مفاهیم و دستورات پایه ی برنامه نویسی آشنا شوید.

کاش یک اتفاقی می‌افتاد ،تغییر و تحولی رخ میداد و نظام آموزشی ما کمی خودش را امروزی میکرد و سعی میکرد این مفاهیم را از ابتدای دبیرستان وارد دروس تمثیلی بکند.

برنامه نویسی در ایران از دوم دبیرستان و رشته های کامپیوتر فنی آغاز می‌شود و به آموزش زبان قدیمی و ناکارآمد ویژوال بیسیک میپردازد و حتی در دانشگاه هم آزمون های برنامه نویسی بصورت کتبی گرفته می‌شود.

به همین علت ما در حوزه it کشور ضعیفی هستیم و حرفی برای گفتن نداریم.

و در مقابل کشور هایی مثل آمریکا با این صنعت دنیا را تسخیر کردند.

البته چند سالی هست که حرکت های خودجوشی دارد شکل میگیرد و استارتاپ های مختلفی در این راستا شروع به کار کردند اما کافی نیست.

در این شرایط مردم نباید متکی به سیستم آموزشی باشند و خودشان اینها را درک کنند و دنبال رشد و توسعه فردی خودشان بروند...



۲ ۰
بهاره
۲۵ مرداد ۰۰:۱۵
پس یعنی من سی شارپ یادگرفته ام کار بیهوده ای کردم؟
باید برم از اول پایتون یاد بگیرم ؟
برام مهمه چیزی رو بلد باشم که بتونم باهاش همه کار کنم

پاسخ :

نه اصلا منظور من این نبود ! نظر شخصی خودم را طبق بررسی و جستجوهایی که در سایت های داخلی و خارجی کرده بودم نوشتم.
البته که زبان سی شارپ زبان بسیار قدرتمند و همچنین کراس پلتفرم هست و مهمتر از آن از کتابخانه گسترده ی مایکروسافت دات نت استفاده میکند که عملا می‌شود گفت مایکروسافت لقمه را جویده و در دهان برنامه نویسان گذاشته.من خودم شدیداً علاقمند به سی شارپ و محیط ویژوال استودیو هستم کمااینکه پر کاربردترین زبان برنامه نویسی در ایران سی شارپ هست.
اما در سطح جهانی موضوع فرق میکند و پایتون گوی سبقت را از سی شارپ گرفته و من دوست داشتم زبانی را که کمپانی های بزرگ استفاده کردند بلد باشم.
بنابراین شما اصلا اشتباه نکردی سی شارپ یادگرفتی خود من هم سی شارپ را رها نخواهم کرد.
رسانش رشته کامپیوتر
۲۴ مرداد ۱۸:۵۶
بله درسته
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مینوت در لغت به معنای پیش نویس یا چرک نویس هست و با توجه به اینکه به فعالیت وبلاگ‌نویسی و مطالبی که عموما در وبلاگها نوشته میشود شباهت دارد این نام را برای این وبلاگ انتخاب کردم.
مطالب این وبلاگ تماما نوشته های خودم و صرفا افکار و عقاید شخصی من هستند و نه چیز دیگر...
پیوندها
قالب:عرفان قدرت گرفته از بیان،رسانه متخصصان و اهل قلم